/ Innovaties in checkout-technologie

5 Tech-oplossingen die het afrekenproces gaan veranderen

Technologie verandert voortdurend, vooral als het gaat om selfservice en self-checkout oplossingen. Elke nieuwe technologische innovatie is erop gericht om klanten te verrassen met een nog betere ervaring bij het afrekenen. In 2023 zijn veel nieuwe technische oplossingen geïntroduceerd, waarvan kunstmatige intelligentie (AI) de meest opvallende is. AI zal veel sectoren van het bedrijfsleven transformeren, niet in de laatste plaats het afrekenproces, dat met slimme technologie gestroomlijnd en efficiënter gemaakt kan worden.


Mocht u nu onlangs self-checkouts hebt geïntroduceerd of overweegt u dat voor het komende jaar, dan is het belangrijk om te ontdekken welke technische oplossingen beschikbaar zijn om voor u het verschil te maken. Zo kunt u met vertrouwen een nieuwe self-checkout oplossing invoeren of uw bestaande self-checkouts upgraden naar een oplossing die kan meegroeien met uw veranderende behoeften en die mogelijkheden biedt voor de toepassing van nieuwe technische oplossingen. In dit artikel verkennen we vijf toonaangevende technische oplossingen die het afrekenproces kunnen veranderen en klanten een betere kassa-ervaring kunnen bieden.


Het streven naar moeiteloos afrekenen


Veel van de technische oplossingen die het afrekenproces gaan veranderen, hebben op de één of andere manier te maken met het streven naar soepel en moeiteloos afrekenen. In een tijd waarin de economische omstandigheden uitdagend zijn en huishoudbudgetten onder druk staan, zijn klanten nog nooit zo geneigd geweest om rond te shoppen en te wisselen tussen verschillende retailers voor de laagst mogelijke prijzen. Er is geen garantie op een succesvolle verkoop, zelfs niet wanneer een klant zijn producten heeft gekozen en op weg is naar de kassa. Als het afrekenen traag verloopt en tot frustratie leidt, zullen klanten hun aankoop misschien niet afronden en in plaats daarvan naar een concurrent gaan die wel een goede ervaring bij het afrekenen biedt. Klanten kunnen ook winkels mijden waarvan ze weten dat het er druk zal zijn, met lange rijen bij de kassa. Dit kan ertoe leiden dat winkels minder bezoekers trekken en minder verkopen.


Het leveren van een probleemloze kassa-ervaring is de focus van de meeste nieuwe technische oplossingen. De laatste fase van de winkelervaring van een klant moet positief zijn en de rest van de winkelervaring aanvullen. Dit zal helpen om hun loyaliteit te winnen en hen te stimuleren om terug te komen voor toekomstige winkelbezoeken. Veel retailers die hun concurrenten voor willen blijven, richten zich op technische oplossingen die soepel en moeiteloos afrekenen mogelijk maken.


5 Tech-oplossingen voor het afrekenproces


Het gebruik van nieuwe technologie is een beproefde en bewezen manier om de klantervaring te verbeteren. Dit is ongetwijfeld het geval als het gaat om afrekenen, aangezien technologie altijd een sleutelrol zal spelen in het nastreven van verbeteringen en het ondersteunen van soepel en moeiteloos afrekenen.

Wij bespreken de top vijf technische oplossingen die tot veranderingen gaan leiden in het afrekenproces en kunnen zorgen voor een moeiteloze checkout-ervaring in uw kassazone.


Computer vision


Computer Vision is een belangrijke AI-innovatie die zelfs in zijn huidige vorm al aanzienlijke voordelen biedt bij het gebruik van self-checkouts. Het maakt gebruik van aan de bovenkant gemonteerde camera's in combinatie met AI-diefstalsoftware om diefstal bij de kassa in real time te detecteren. Dit is een waardevol extra hulpmiddel voor retailers die te maken hebben met toenemende derving en diefstal in hun winkels. De toepassing van Computer Vision brengt de beveiliging in winkels naar een hoger niveau en gaat het risico van diefstal bij self-checkouts tegen. Veel vooruitstrevende retailers passen al oplossingen met Computer Vision technologie toe en ervaren een positieve impact op derving.

De Computer Vision technologie wordt steeds geavanceerder, waardoor de effectiviteit als anti-diefstaloplossing toeneemt. Omdat het wordt aangestuurd vanuit de cloud, zijn updates op afstand en eenvoudig onderhoud een koud kunstje. Dit maakt het zowel praktisch als kosteneffectief voor retailers. Door Computer Vision als een extra verdedigingslinie tegen diefstal te gebruiken, kunnen retailondernemers derving aanpakken en hun omzet veiligstellen. In een tijd waarin diefstal een wijdverbreid en hardnekkig probleem is, zal de toepassing van Computer Vision als anti-diefstaloplossing waarschijnlijk verder toenemen.


De kracht van Computer Vision houdt niet op bij anti-diefstaloplossingen; het heeft een groot potentieel om de klantinteractie met self-checkouts te transformeren. Het kan de meest uiteenlopende digitale mogelijkheden introduceren in de winkelomgeving. Sommige versies van Computer Vision kunnen zelfs bijhouden wanneer klanten een artikel in hun mandje/wagentje leggen en het totaal van de aankopen in real time bijwerken. De mogelijkheden van Computer Vision zijn bijzonder boeiend en de technologie zal waarschijnlijk een leidende rol gaan spelen bij toekomstige innovaties.

Een voorbeeld van zo’n innovatieve oplossing is onze SLIM Balance self-checkout met opvallende functies, waaronder bi-optische scanners met hoge prestaties en diefstalpreventie op basis van AI. Ontdek het slanke ontwerp en de modulaire opbouw, die een wereld aan mogelijkheden biedt.



Geautomatiseerde robotomgevingen


Geautomatiseerde robotomgevingen vormen een interessante en spannende innovatie die de winkelervaring aanzienlijk zal veranderen. In een geautomatiseerde robotomgeving kunnen klanten producten selecteren bij een self-order kiosk, betalen voor de geselecteerde artikelen en wachten terwijl een robot achter de schermen hun bestelling automatisch verwerkt met behulp van AI en Machine Learning (ML) technologie. De AI- en ML-technologie zijn in staat om de robot te ondersteunen bij het selecteren van de juiste artikelen voor de klant.

Zodra de bestelling is geselecteerd, plaatst de robot deze op een lopende band die de bestelling naar het publieksgedeelte van de winkel brengt om te worden opgehaald. Geautomatiseerde robotomgevingen zijn vooral uniek omdat ze een aankoopproces zonder menselijke interactie creëren. Deze technologie zal waarschijnlijk het meest worden gebruikt voor toepassingen die privacy en een snelle orderverwerking vereisen.


Virtual Reality (VR) self-checkouts


Virtual Reality (VR) self-checkouts kunnen de manier waarop self-checkouts in winkels worden gebruikt transformeren. VR self-checkouts zijn perfect voor het plannen van self-checkout zones en het uitvoeren van klantonderzoek om te zien hoe klanten ermee omgaan voordat ze worden ontwikkeld. De VR-technologie maakt gebruik van eye-tracking technologie binnen VR-simulaties van winkels om het gedrag van klanten te registreren en zelfs te voorspellen. Het is mogelijk om innovatieve front-end configuraties te creëren met verschillende modellen voor self-checkouts, gebruikersinterfaces en ontwerpen voor kassazones.


VR self-checkouts zijn ideaal voor initiële gebruikerstesten en vormen een kosteneffectieve manier om verschillende kassazones te testen en self-checkout oplossingen te plannen. Veel VR simulaties stellen klanten ook in staat om het self-checkout proces te voltooien, net zoals ze dat zouden doen bij een echte self-checkout. Alleen dit al kan onschatbare inzichten opleveren in hoe klanten door het afrekenproces navigeren en omgaan met de verschillende elementen van een self-checkout. Inzichten die hieruit voortkomen kunnen van pas komen bij de toekomstige ontwikkeling van de self-checkout oplossing en resulteren in een oplossing van hogere kwaliteit.


Door het afrekenproces in een meeslepende 3D-simulatie te ervaren, worden ook heatmaps met eye-tracking gecreëerd die de hotspots op een self-checkout markeren. Weten waar deze hotspots zich bevinden helpt bij de totstandkoming van het ontwerp, zodat het de moeiteloze self-checkout ervaring kan bieden waar elke retailer naar streeft.

Biometrisch afrekenen


Biometrische technologie wordt op grote schaal gebruikt voor beveiliging in vele verschillende toepassingen. Biometrische technologie wordt nu geïntroduceerd bij de self-checkout als een veiligheidsmaatregel voor digitale betalingen. Fraude in winkels is een hardnekkig probleem dat veel retailers moeten aanpakken, en biometrische technologie zou een aanzienlijk verschil kunnen maken. Door betalingen bij de self-checkout te authenticeren met vingerafdruk- of gezichtsherkenning kan het aantal fraudegevallen aanzienlijk worden verminderd.

Veel grote retailers hebben deze technologie getest omdat het ook de winkelervaring verbetert. Als biometrische betalingstechnologie beschikbaar is, is er minder behoefte aan andere, meer tijdrovende authenticatiemaatregelen zoals handmatige chip- en pininvoer of twee-factor authenticatie. Toonaangevende creditcardmaatschappijen, waaronder Mastercard, experimenteren met biometrische betalingen, dus het is niet ondenkbaar dat biometrische technologie binnenkort bij uw self-checkout te vinden is.


Veiligheidsweegschalen


De technologie van veiligheidsweegschalen vergroot de mogelijkheden voor retailers om bedieningsfouten te verminderen die de omzet kunnen beïnvloeden. Veiligheidsweegschalen vormen een krachtige aanvullende beveiligingsfunctie die eenvoudig kan worden geïntegreerd in self-checkout oplossingen. De intelligente weegschaal weegt moeiteloos de boodschappen van uw klanten en kan vaststellen of er ongescande items aanwezig zijn. Als er ongescande items zijn gevonden, krijgt de klant een melding om het item alsnog te scannen. De technologie kan ook klanten afschrikken die opzettelijk proberen hun boodschappen verkeerd te scannen.


Intelligente weegschalen kunnen ook worden gekoppeld aan LED-verlichting, waardoor problemen bij het zelf afrekenen in real time worden doorgegeven aan kassamedewerkers of hosts van de self-checkout zone. Dit helpt hen om snel vast te stellen bij welke self-checkout assistentie nodig is en wijst op gevallen waar mogelijk diefstal wordt gepleegd. Het is mogelijk om een reeks lichtkleuren en patronen in te stellen om onderscheid te maken tussen verschillende soorten problemen en eenvoudig actie te ondernemen om deze op te lossen.

Wij helpen u graag bij het succesvol implementeren van nieuwe technologie voor self-checkouts


Onze specialisten helpen retailers al vele jaren bij het succesvol invoeren van nieuwe technologie voor self-checkout. Innovatie is de kern van alles wat we doen bij Pan Oston, en de invoering van nieuwe technologie is een dagelijkse focus van ons team van meer dan 175 specialisten. Wij helpen retailers het beste uit nieuwe technologische oplossingen te halen en hun concurrenten voor te blijven door de allernieuwste technologie in hun kassazone te introduceren.


Veel van onze self-checkout oplossingen zijn bekroond en bevatten AI-technologie. Technologieën als AI-gestuurde Computer Vision en veiligheidsweegschalen zijn al beschikbaar in veel van onze productfamilies, waaronder onze met Red Dot Design bekroonde SLIM Balance self-checkout.

Door samen te werken met Pan Oston kunt u profiteren van onze jarenlange ervaring in de retail en onze staat van dienst bij nationale en internationale retailers. We hebben innovatieve self-checkouts met de nieuwste technische oplossingen geleverd bij retailers als SPAR, Tegut TEO, Albert Heijn, Hema en Co-Op, om er maar een paar te noemen. Bekijk onze laatste casestudies om te zien hoe we u kunnen helpen.


Neem contact op met onze self-checkout specialisten


Onze self-checkout specialisten helpen u graag bij het succesvol implementeren van de allernieuwste technische oplossingen. We bespreken uw vereisten voor self-checkouts graag met u, ontdek hoe wij u kunnen helpen om uw winkels te transformeren!


Neem contact met ons op voor een gratis adviesgesprek met één van onze specialisten.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download 5 Tech-oplossingen die het afrekenproces gaan veranderen datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.