x

Manage uw bezoekers op intuitive wijze

snel, simpel en eenvoudig met de SLIM Access

Meer info

EFFICIËNTE CHECKOUT OPLOSSING VOOR FØTEX

In 2019 kwam Føtex bij Pan Oston met een interessante vraag. De Deense supermarktketen was op zoek naar een manier om self-checkouts in haar nieuwe winkels te implementeren zonder het aantal verkooppunten te verminderen. Tegelijkertijd was Føtex naar een manier om een verbeterde klantenstroom en afrekenproces te creëren. Deze case had twee uitdagingen: de ruimte voor de kassazone was beperkt en het aantal kassamedewerkers moest geminimaliseerd worden zonder de persoonlijke aandacht en servicegraad te verminderen. Føtex staat namelijk bekend als een full-service supermarkt en wil haar klanten op ook zo blijven bedienen.

DE CHECKOUT VAN DE TOEKOMST
Pan Oston ging met deze uitdaging aan de slag om de checkout van de toekomst te ontwikkelen. Het resultaat? De SLIM Merge, een nieuw concept dat de traditionele checkout en self checkout combineert. De kassamedewerker kan beide checkouts zonder problemen bedienen. Door het design van de SLIM Merge is de kassa niet alleen een mooi afrekenpunt, maar ook een efficiënte en ruimtebesparende oplossing. In het design is ook gelet op de ergonomie van de kassamedewerker. Hiervoor is een speciale opstelling met een 3e riem uitgevonden, die de producten dicht bij de kassa en de kassamedewerker brengt. Tijdens het ontwerpen van de kassa is ook gelet op een open constructie en een groot scherm bij de traditionele kassa. Hierdoor kan de kassamedewerker alle kassa’s vanaf haar eigen kassa overzien.

MEERDERE CUSTOMER JOURNEYS
De SLIM Merge zorgt voor een verbeterde customer journey in de supermarkten van Føtex. Klanten kunnen door de SLIM Merge kiezen waar zij afrekenen; bij de self-checkout of bij de traditionele kassa. Wanneer zij voor de self-checkout kiezen, kunnen zij gemakkelijk zelf hun producten scannen en afrekenen. Bij de traditionele kassa leggen zij hun producten op de band, waarna de kassamedewerker alle producten scant, persoonlijke service geeft en de klant ondersteunt bij het afrekenproces. Ondanks dat de klanten bij de self-checkout niet direct in contact komen met een kassamedewerker, is deze altijd in de buurt. Door de opzet van de SLIM Merge kan de kassamedewerker namelijk meerdere verkooppunten bedienen. Naast de traditionele checkout kan zij ook toezicht houden, service verlenen en ondersteunen bij de self-checkout. Eén kassamedewerker kan dus door de SLIM Merge vier verkooppunten tegelijk bedienen.

DE VOORDELEN
Het gebruik van de SLIM Merge is een enorm succes; ondertussen gebruikt 60% van de klanten van Føtex de self-checkout al een maand na de introductie. Samen met Pan Oston was Føtex in staat om een self-checkout toe te voegen aan het traditionele afrekenproces op een slimme en efficiënte manier. Dit heeft voor Føtex de volgende voordelen:
  • Verhoging van 20% van de kassapunten (50% traditioneel, 50% zelfscan);
  • Meer vloerruimte voor een betere presentatie van producten;
  • Vermindering van de wachttijd voor klanten;
  • Verbetering van de servicegraad;
  • Verbetering van de klanttevredenheid;
  • Hogere efficiency van medewerkers.

OVER FØTEX
Føtex is een Deense supermarktketen met 105 winkels in Denemarken en meer dan 53.000 medewerkers. De keten maakt deel uit van de Salling Group, dat ook eigenaar is van winkelketens Bilka en Netto. In 1960 opende Herman Salling de eerste Føtex-winkel. Deze winkel zorgde voor een revolutie in de manier waarop de Denen winkelden; de keten combineerde food en non-food onder één dak. Een typische Føtexwinkel heeft een eetgedeelte, een delicatessenwinkel en een non-foodgedeelte. Het eetgedeelte is een full-service supermarkt met een bakkerij en slagerij. Bij de non-foodafdeling kun je elektronica, cosmetica en kleding vinden. Tot slot heeft Føtex ook een afdeling e-commerce, waar klanten digitale foto’s kunnen afdrukken en muziek kan downloaden.
deel
Fotex SLIM Merge Checkout SCO Fotex SLIM Merge Checkout SCO Fotex SLIM Merge Checkout SCO
Ontdek meer
AD Delhaize
Detail 4 Retail
Starbucks

STAY INSPIRED

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.
Volg ons

ONS CONTACT

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier en we helpen u zo spoedig mogelijk verder.
v
 
SEND