/ Hoogvliet kiest voor Pan Oston

Hoogvliet moderniseert met zelf-checkouts

In veel supermarkten kunnen klanten hun producten scannen en afrekenen bij een self-checkout. Desondanks zijn er ook supermarktketens die liever met traditionele kassa’s werken. Hoogvliet was één van deze supermarkten. Tot op heden kon je bij de meeste Hoogvlietwinkels alleen bij een bandkassa afrekenen. Daar komt vanaf nu verandering in! Klanten van Hoogvliet kunnen nu namelijk kiezen of ze zelf hun producten willen scannen tijdens het boodschappen doen of dat ze hun boodschappen afrekenen bij de traditionele bandkassa. Om dit te realiseren werkte Hoogvliet samen met Pan Oston.


ZELFSCANNEN DE STANDAARD?

Tien jaar geleden waren zelfscankassa’s nog nieuw. Klanten van supermarkten moesten toen nog erg wennen aan het idee dat je je eigen boodschappen kon scannen. Inmiddels is de self-checkout bijna niet meer weg te denken uit de moderne supermarkt. Ook Hoogvliet besloot om ze te implementeren in haar winkels en nam daarvoor Pan Oston in de hand. Samen ontwikkelden zij een customized SLIM self-checkout die perfect past bij de huisstijl van Hoogvliet. In deze compacte self-checkout is dezelfde hardware geïntegreerd als een reguliere, traditionele checkout.



Over Hoogvliet
0 Winkels Hoogvliet heeft 75 winkels in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland.
0 SCO's Bij de implementatie van Zelf-checkout koos Hoogvliet ervoor om het goed aan te pakken met een grote uitrol van meer dan 500 self-checkouts.
0 Medewerkers De organisatie telt ruim 6.500 medewerkers.
/ Wat had Hoogvliet nodig?

ZELFSCANKASSA’S IN DE HOOGVLIETHUISSTIJL

Wanneer je als klant wil afrekenen bij de Hoogvliet, kun je rekenen op zelfscankassa’s die perfect in het winkelconcept passen. De herkenbare blauwe kleuren van supermarktketen zijn terug te zien in het design van de self-checkouts. Ook in de software van de kassa’s komt de huisstijl van Hoogvliet duidelijk naar voren. Het touchscreen verwelkomt de klant door een startscherm in de Hoogvlietkleuren en begeleidt hem of haar vervolgens op een intuïtieve manier door het afrekenproces. De checkoutzone wordt helemaal één geheel door de bordjes en slogans op de muur in de juiste kleuren. Zo probeert Hoogvliet in de nieuwe checkoutzone een totaal nieuwe beleving aan klanten te bieden.


TEVREDEN KLANTEN EN TEVREDEN MANAGERS

Inmiddels heeft Pan Oston in een half jaar tijd ruim 250 self-checkouts bij de winkels van Hoogvliet geleverd en gemonteerd. De nieuwe zelfscankassa’s hebben al voor veel tevreden klanten gezorgd. Zij zijn erg blij met deze toevoeging aan de Hoogvlietwinkels. Ook de winkelmanagers zijn tevreden over de nieuwe kassa’s en het nieuwe afrekenproces. De self-checkouts worden al heel veel gebruikt. In de Hoogvliet in Leiden staan bijvoorbeeld 17 zelfscankassa’s die allemaal op volle toeren draaien.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!
Volg ons
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen check-outs, selfservice en kiosken door Pan Oston te volgen.

Download Hoogvliet datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.