Het gebruik van contant geld neemt voor het eerst in tien jaar weer toe. Ondanks de algemeen heersende opvatting dat iedereen overschakelt op contactloos betalen, maakt contant geld in het Verenigd Koninkrijk een comeback. Uit onderzoek van het British Retail Consortium blijkt dat munten en bankbiljetten in 2022 goed waren voor bijna een vijfde van de transacties, een stijging van 15% ten opzichte van het jaar daarvoor. De opkomst van contant geld vormt een uitdaging voor retailers, van wie velen al gebruik maken van self-service oplossingen als self-checkouts en self-service kiosken om hun klanten van dienst te zijn. Hoe bedienen ze klanten die contant geld kiezen als hun favoriete betaalmethode en wat is de optimale manier om dit te doen?
Zoals bij veel uitdagingen in de Retail sector het geval is ligt het antwoord in technologie. Retailers kunnen klanten die met contant geld willen betalen effectief van dienst zijn en tegelijkertijd profiteren van de voordelen op het gebied van efficiëntie, omzetgroei en winstgevendheid die de invoering van selfservice-oplossingen met zich meebrengt. Ontdek hoe u cash management succesvol kunt integreren in een kassa-zone die is ingericht op self-service.
Door cash management te integreren in self-service oplossingen kunt u een brede groep klanten bedienen, onder wie klanten die een voorkeur hebben voor contant geld als betaalmiddel. Het gebruik van contant geld door Britse consumenten neemt toe als gevolg van de toename van de kosten van levensonderhoud en de terugkeer naar contant geld na COVID. Veel consumenten vinden budgetteren met contant geld makkelijker dan hun geld digitaal te beheren. Bovendien zijn sommige consumenten veel meer gewend aan contant geld en zijn ze niet overgestapt op pinbetalingen of aarzelen ze om dat te doen. Sommigen maken zich zorgen over de veiligheid, terwijl anderen zich ongemakkelijk voelen bij het gebruik van een pinpas.
Hoewel het accepteren van pinbetalingen als onderdeel van uw self-service oplossingen essentieel blijft, zijn er wel kosten mee gemoeid. Volgens het British Retail Consortium blijven de kosten van kaartbetalingen voor winkeliers stijgen, met een stijging van 27% in de systeemkosten en een stijging van 7% in de afwikkelingskosten. Dit laat een ander potentieel voordeel zien van het bieden van een betaaloptie met contant geld: de mogelijkheid om de kosten van kaartbetalingen te verlagen. Hoewel de kosten van cash management oplossingen een deel van deze besparingen teniet zullen doen, is het nog steeds mogelijk om over het geheel genomen te besparen.
Zoals elke vorm van technologie zijn betaalterminals en de bijbehorende technologie gevoelig voor technische problemen en storingen. Zo zorgde een wijdverspreide storing van een belangrijk betalingsverwerkingsnetwerk in het Verenigd Koninkrijk er vorig jaar bijvoorbeeld voor dat miljoenen klanten hun kaart niet konden gebruiken om te betalen. Door een oplossing voor cashmanagement te implementeren in uw kassazone kunt u klanten blijven bedienen in het geval van een groot probleem met kaartbetalingen, waardoor uw winkel operationeel blijft en u het omzetrisico beperkt.
Het integreren van cash management in self-service oplossingen hoeft niet moeilijk te zijn. De vooruitgang in technologie heeft cash management oplossingen toegankelijker gemaakt voor een bredere groep retailers, met verbeteringen in ontwerp, functionaliteit en kosteneffectiviteit. Er is nog nooit een beter moment geweest om cash management te overwegen als toevoeging aan uw self-service aanbod en van de voordelen te profiteren.
Om cash management succesvol toe te passen in een self-service omgeving is er een aantal belangrijke factoren om rekening mee te houden. Deze variëren van de functionaliteit en het ontwerp van de afzonderlijke cash management oplossingen tot de toepasbaarheid ervan bij door u gekozen self-service oplossing.
Iedere cash management oplossing is anders, elk merk en model biedt verschillende opties. Bijna alle cash management oplossingen kunnen biljetten en munten verwerken, maar hebben verschillende verwerkingsmethoden en opslagcapaciteiten. Of u nu een oplossing nodig heeft die meerdere munten tegelijk kan tellen, sorteren en verifiëren of een oplossing met één sleuf voor het laden van munten en biljetten, er is altijd een oplossing die aan uw eisen voldoet.
Wat betreft de opslagcapaciteit voor cash geld zijn er verschillende opties, van hoge capaciteit tot lage capaciteit. Het aantal cashtransacties dat uw winkel verwerkt, is de belangrijkste factor die bepaalt voor welke capaciteit u kiest. Het is ook de moeite waard om na te denken over de impact die de capaciteit heeft op de totale footprint van uw cash management oplossing. Dit is vooral belangrijk als u uw oplossing integreert in een self-service of self-checkout oplossing waar de winkelruimte beperkt is.
Functionaliteit gaat ook veel verder dan de kernfunctionaliteit. Veel oplossingen voor cash management bevatten ook extra opties voor een betere beveiliging van het contante geld, eenvoudig onderhoud, waardoor de onderhoudskosten onder controle blijven, en geavanceerde diagnostiek en probleemoplossing. Sommige oplossingen kunnen storingen door vastgelopen munten automatisch oplossen en ongeldige items automatisch retourneren.
Als het gaat om self-service en self-checkout oplossingen, speelt het ontwerp een cruciale rol bij de keuze van een geschikte oplossing. Retailers willen een ontwerp dat past bij de bestaande huisstijl van hun winkel en dat modern en toegankelijk is voor de klanten die ze bedienen. Deze ontwerpprincipes gelden ook voor cash management oplossingen. Het ontwerp van de gekozen cash management oplossing moet passen bij de look en feel van uw self-service oplossing. Als u bijvoorbeeld een zeer moderne en futuristische self-checkout hebt, zal een gedateerde cash management oplossing waarschijnlijk geen geschikte aanvulling zijn. Als uw gekozen cash management oplossing daarentegen complementair en stijlvol is, zal het de self-service oplossing waarin het geïntegreerd is, aanvullen en verbeteren.
Het is ook essentieel om de vormfactor van de cash management oplossing te bekijken om te bepalen of deze geschikt is voor de self-service kassa en bijbehorend meubilair waarmee u het wilt integreren. Sommige cash management oplossingen zijn verkrijgbaar in compacte/slanke modellen, die zich van nature lenen voor integratie met self-service en self-checkout oplossingen. Het bereiken van een kleinere vormfactor vereist soms een compromis op het gebied van functionaliteit, maar technologische vooruitgang heeft ervoor gezorgd dat er meer opties beschikbaar zijn.
Elke cash management oplossing heeft zijn eigen integratieopties, die worden beïnvloed door een aantal factoren, waaronder ontwerp, vormfactor en compatibiliteit. De specifieke integratieopties die beschikbaar zijn bepalen de keuze met welke self-service kiosk en self-checkout het cash management systeem gekoppeld kan worden. Sommige fabrikanten van zelfbedieningskiosken en self-checkout ondersteunen alleen bepaalde hardware- en softwareoplossingen, hetgeen uw keuze voor cash management oplossingen kan beperken.
Door te kiezen voor een fabrikant van kassa's en zelfbedieningskiosken die een breed scala aan hardware- en softwareleveranciers faciliteert, heeft u keuze uit het grootst mogelijke aanbod aan oplossingen voor cash management. Bij Pan Oston zijn we er trots op dat onze self-service en self-checkout oplossingen hardware- en softwareonafhankelijk zijn. Dit biedt u de vrijheid en flexibiliteit om de hardware- en softwareopties te kiezen die het beste bij uw bedrijf passen. Deze flexibiliteit omvat ook het kiezen van cash management oplossingen. Veel van onze bestaande productfamilies zijn geschikt voor cash management integraties, waaronder onze bekroonde SLIM self-checkouts en BLUE FIRE self-service kiosken.
We hebben met succes cash management oplossingen geïntegreerd in onze self-service en self-checkout oplossingen voor nationale en internationale retailers. Of u nu op zoek bent naar een self-service oplossing uit een van onze succesvolle productfamilies of naar een volledig op maat gemaakte oplossing, wij kunnen u helpen. Ons met een Red Dot Design award bekroonde ontwerpteam is bedreven in het creëren van uitzonderlijke self-service oplossingen die een moderne vormgeving combineren met uitstekende functionaliteit.
Veel van onze bestaande self-service oplossingen ondersteunen de integratie van cash management, waaronder onze SLIM Balance self-checkouts en BLUE FIRE self-service kiosks. Welke self-service oplossing u ook kiest, u profiteert van de vrijheid om een cash management oplossing te kiezen die bij uw bedrijf past dankzij ons streven om hardware- en softwareonafhankelijke oplossingen te leveren.
Door samen te werken met Pan Oston kunt u profiteren van de jarenlange ervaring en expertise die ons team van meer dan 175 specialisten heeft opgedaan bij het ondersteunen van toonaangevende retailers. Wij hebben veel groeiende retailers geholpen hun klanten te bedienen met de betaalmethode van hun keuze door self-service oplossingen te leveren met geïntegreerd cash management.
Onze self-service specialisten helpen u graag om cash management succesvol te integreren in een self-service of self-checkout oplossing die bij uw bedrijf past. Bespreek uw vereisten voor selfservice met cashmanagement met een van onze specialisten en ontdek hoe we u kunnen helpen klanten te bedienen die liever met contant geld betalen. Neem vandaag nog contact met ons op voor een gratis adviesgesprek.