/ 30 maart 2021

De voordelen van self-service oplossingen

Nu retailers zich voorbereiden op heropening in lijn met de lockdown versoepeling roadmap onthuld door de regering, denken bedrijven na over oplossingen die hen kunnen helpen om het meeste te halen uit het alom verwachte herstel van de detailhandel. Self-checkout machines en kiosken zijn een geweldige oplossing die veel voordelen kan bieden aan vooruitdenkende retailers die ervoor kiezen om ze in te voeren. De invoering van self-checkouts door supermarkten is snel en gestaag gegaan: bijna alle supermarkten hebben nu een kassazone met self-checkouts, en ze zijn populair gebleken bij klanten van alle generaties. Detailhandelaren kunnen lessen trekken uit de overstap van supermarkten en deze lessen toepassen om hun efficiëntie en klantenervaring te verbeteren.


In dit artikel verkennen we de belangrijkste voordelen van het installeren van self-checkout machines & kiosken voor zowel grote als kleine detailhandelaars.


VERBETER UW CUSTOMER EXPERIENCE


Meer dan ooit verwachten klanten een geweldige klantervaring wanneer ze aan het winkelen zijn. De aanhoudende opmars van online shoppen met zijn gelikte en vaak naadloze online checkout-ervaringen heeft de verwachtingen van klanten voor winkelen in de winkel verhoogd. Er zijn veel manieren waarop retailers hun klantervaring kunnen verbeteren, maar het verbeteren van uw klantervaring in de checkout-zone kan vaak leiden tot de meest significante verbeteringen van allemaal.


Frustraties van klanten aan de kassa zijn een veelvoorkomend kenmerk van veel winkelervaringen. Voor retailers die vertrouwen op traditionele checkouts, kunnen lange wachtrijen aan de orde van de dag zijn als kassamedewerkers en winkelpersoneel vechten om een snelle checkout flow te realiseren. Klanten naar uw winkel lokken kost veel moeite en marketing, en als u ze kwijtraakt door een trage checkout-ervaring, gaat dat ten koste van uw bedrijfsresultaat en kan dat op lange termijn leiden tot het verlies van een waardevolle klant.


Onderzoek door Forrester en Digimarc concludeerde dat de ervaring bij de kassa en met name de lengte van een wachtrij erg belangrijk zijn voor shoppers. 50% van de shoppers gaf aan dat de checkout-ervaring erg belangrijk is voor het bezoek aan een winkel, terwijl zelfs 35% aangeeft dat het de belangrijkste factor is.


Retailers kunnen voldoen aan de vraag van klanten die een goede checkout-ervaring willen door gebruik te maken van self-checkout kiosken. Kiosken kunnen uw klantenstroom verbeteren, waardoor uw winkel meer klanten kan bedienen en de wachtrijen kort blijven. Self-checkouts nemen ook veel minder ruimte in beslag dan traditionele kassa's. Hierdoor komt waardevol winkeloppervlakte vrij, waardoor extra producten kunnen worden uitgestald.


BEREID U VOOR OP DE TOEKOMST VAN RETAIL


Het tempo waarin de technologie evolueert, lijkt steeds hoger te liggen. Het afgelopen jaar met COVID-19 heeft ons laten zien dat het onverwachte net om de hoek kan liggen. De toekomst van Retail is een veelbesproken onderwerp met veel toekomstige trends aan de horizon. Eén trend waar we vrijwel zeker van kunnen zijn, is dat het tempo van de veranderingen waarschijnlijk verder zal toenemen. Retailers worden geconfronteerd met een uitdaging van snelgroeiende online retailers en moeten de flexibiliteit en wendbaarheid hebben om hun winkels aan te passen aan de veranderende vraag van de klant.


Self-checkout kiosken zijn flexibel en bieden de flexibiliteit die retailers nodig hebben om nieuwe technologie toe te passen en in te spelen op trends. Self-checkout kiosken bieden modulaire ontwerpen die kunnen worden uitgebreid met extra componenten wanneer ze voor het eerst worden besteld en, nog belangrijker, op elk moment wanneer ze eenmaal zijn geïnstalleerd. Als u ziet dat er nieuwe technologie op de markt komt, wees dan de detailhandelaar die deze snel kan toepassen in plaats van te moeten wachten en een grote kans mis te lopen.


De mogelijkheden van een self-checkout oplossing houden hier niet op. Innovatieve oplossingen zoals die van Pan Oston's kassa's zijn hardware en software onafhankelijk. Dit geeft u als winkelier de ultieme flexibiliteit om uw hardware en software te kiezen en te veranderen wanneer u maar wilt. Het updaten van uw kiosken met een nieuwe bonnenprinter of scanner is eenvoudig en kosteneffectief. Het is gemakkelijker dan ooit om het meeste uit uw investering in self-checkout technologie te halen wanneer u gemakkelijk componenten kunt upgraden zonder het gedoe en de kosten van het upgraden van meerdere componenten of het onnodig overschakelen op een geheel nieuwe oplossing.


VERHOOG DE EFFICIËNCY VAN UW PERSONEEL


Werknemers in de Retail hebben een aantal taken te vervullen als onderdeel van hun dagelijkse rol, waaronder klantenservice, voorraadaanvulling, POS-materiaal bijwerken en kassawerkzaamheden. Door minder tijd aan de kassa te besteden, kunnen uw medewerkers meer tijd besteden aan andere belangrijke taken, terwijl de klantervaring voor het winkelend publiek ook goed blijft.


Een groep self-checkout kiosken in uw kassazone kan worden beheerd door één werknemer die toezicht houdt op de klanten die de kiosken gebruiken en die helpt bij eventuele problemen. Dit steekt gunstig af bij een kassazone die alleen uit traditionele kassa's bestaat, waarvoor één medewerker per kassa nodig is. Er kan hier een aanzienlijke efficiëntiebesparing worden gerealiseerd, aangezien het totale aantal personeelsleden dat nodig is om de winkel te exploiteren, wordt verminderd, wat leidt tot lagere overheadkosten en meer mogelijkheden om uit te breiden naar andere gebieden van de detailhandel.


Self-checkout oplossingen elimineren ook de kans op menselijke fouten aan de kassa. Het afrekenproces kan nauwkeurig worden voltooid, waarbij de juiste prijzen voor de producten worden geregistreerd en de transactie plaatsvindt met de door de klant gekozen betalingsmethode.


ONZE SELF-CHECKOUT SPECIALISTEN HELPEN MET HE SUCCESVOL INVOEREN VAN SELF-CHECKOUT KIOSKEN


Ons team van toegewijde self-checkout specialisten staat klaar om uw bedrijf te helpen het beste te maken van self-checkout technologie. Wij zijn ervaren in het leveren van complete kassa oplossingen voor retailers in meerdere sectoren, waaronder food, non-food, doe-het-zelf winkels, weddenschappen / gokken ketens, tuincentra en coffeeshops om er een paar te noemen. Detailhandelaren kunnen vertrouwen op onze 50 jaar ervaring in de detailhandel en ons 175+ sterke team van specialisten met in-house advies, ontwerp, productie, project management en service mogelijkheden. Kiezen voor Pan Oston betekent dat u kunt putten uit de ervaring van een prijswinnend bedrijf dat de prestigieuze Red Dot Design award heeft gewonnen.


Pan Oston wordt vertrouwd om innovatieve retail oplossingen te leveren door toonaangevende Britse en internationale merken, waaronder M&S, Starbucks en SPAR. Waarom ontdekt u niet hoe wij u kunnen helpen naadloos winkelen in uw winkels mogelijk te maken? Neem vandaag nog contact op met ons verkoopteam om uw self-checkout behoeften te bespreken met een van onze specialisten.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!

Download De voordelen van self-service oplossingen datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.