Retailers en bedrijven in diverse sectoren met een scala aan toepassingen blijven gebruik maken van self-service kiosken. Terwijl veel self-service kiosken ontworpen en gebouwd zijn voor toepassingen binnenshuis, worden er steeds meer ontwikkeld voor toepassingen buitenshuis. De opkomst van interactieve outdoor kiosken en outdoor informatiekiosken is aanzienlijk en ze zijn niet zo beperkt door ruimte-overwegingen als hun tegenhangers binnenshuis. Daardoor ontstaan er kansen om uitzonderlijke en innovatieve gebruikerservaringen te bieden met interactieve outdoor kiosken. Outdoor kiosken bieden een grotere ontwerpflexibiliteit en zijn voorzien van grote heldere touchscreens, die zeer geschikt zijn voor het leveren van klantgerichte informatie-, bestel- en betaaloplossingen buitenshuis.
Sinds outdoor kiosken voor het eerst werden gelanceerd, is de hardwaretechnologie aanzienlijk geëvolueerd. Deze technologische vooruitgang heeft geresulteerd in duidelijke verbeteringen op het vlak van weerbestendigheid, zichtbaarheid van touchscreens, LED-verlichting en de onderhoudsvriendelijkheid van interactieve outdoor kiosken. Dit heeft het aantal toepassingen voor outdoor kiosken vergroot en de haalbaarheid van outdoor zelfbedieningsoplossingen verbeterd. Het gebruik van outdoor kiosken is vooral succesvol gebleken voor quick service restaurants (QSR's), inclusief drive-throughs, benzinestations, themaparken, dierentuinen, stadions, vervoersknooppunten en winkelcentra. Hun vermogen om klanten uitzonderlijke self-service ervaringen te bieden is bewezen en blijft hun populariteit vergroten.
Hoewel er veel belangrijke voordelen verbonden zijn aan het gebruik van interactieve outdoor kiosken als self-service oplossing, brengen outdoor self-service oplossingen ook een aantal uitdagingen met zich mee. Eerst en vooral moeten ze veel duurzamer zijn en bestand tegen verschillende weersomstandigheden. In dit artikel verkennen we de belangrijkste voordelen van het gebruik van interactieve buitenkiosken en bespreken we een aantal van de uitdagingen die uw bedrijf waarschijnlijk zal tegenkomen bij het aanbieden van outdoor self-service oplossingen.
VOORDELEN VAN INTERACTIEVE OUTDOOR KIOSKEN
Het gebruik van interactieve outdoor kiosken kan een groot aantal voordelen opleveren voor uw bedrijf en de klanten die u bedient. Ze vormen een effectieve oplossing voor het leveren van uitzonderlijke self-service ervaringen buitenshuis. Dat biedt een waardevolle gelegenheid om klanten op nieuwe manieren van dienst te zijn die niet haalbaar zijn met kiosken binnenshuis.
Ontdek hoe interactieve buitenkiosken uw bedrijf kunnen helpen om de klantervaring te verbeteren, de verkoop te verhogen door up-selling en cross-selling, de efficiëntie te verbeteren, de betrokkenheid van klanten te verbeteren en uw klanten in staat te stellen om op hun eigen manier te communiceren. Voor welke toepassing u ook outdoor kiosken gebruikt, of het nu is voor pre-ordering, bestellen, betalen of informatie, met de ESSENCE Outdoor kiosk haalt u het meeste uit de vele voordelen.
DE KLANTERVARING VERBETEREN
Elk bedrijf wil een uitzonderlijke klantervaring bieden en selfserviceoplossingen zijn een geweldige manier om dat te doen. Verbeterde klantervaringen zullen u helpen uw klanten te verrassen, hun loyaliteit te verdienen en de verkoop en winstgevendheid te verhogen. Waar traditionele self-service kiosken beperkt zijn tot binnenomgevingen, zijn outdoor interactieve kiosken specifiek ontworpen met de duurzaamheid en weersbestendigheid die vereist zijn om buiten te werken.
De mogelijkheid om een self-service ervaring te bieden kan de klantervaring aanzienlijk verbeteren. Ten eerste helpt het u om 24/7 self-service te bieden, of self-service buiten uw standaard openingstijden, omdat u niet per se een gebouw hoeft te openen en personeel nodig hebt om te kunnen werken. Stelt u zich eens voor welke omzet- en winststijgingen u kunt realiseren door uw openingstijden te verlengen en buitenkiosken te gebruiken die onafhankelijk kunnen werken met minimale of geen personeelsvereisten. Dit is vooral belangrijk voor QSR's, benzinestations en reisknooppunten die diensten nodig hebben buiten de standaard openingstijden.
Buitenkiosken zijn ook goed in staat om uw bedrijf te helpen bij het leveren van een snelle, efficiënte en gestroomlijnde ervaring. De combinatie van betrouwbare, goed ontworpen hardware en intelligente software verblijdt elke klant met een snelle en probleemloze self-service oplossing. Het gebruik van interactieve outdoor kiosken kan helpen bij het reduceren van wachtrijen, het verhogen van de doorstroming van klanten en het leveren van een efficiënter self-service proces. Dit kan uw bedrijf helpen om meer klanten in minder tijd te bedienen met behoud van een hoogwaardige service.
VERHOOG DE OMZET MET UPSELLING EN CROSS-SELLING
Het verhogen van de omzet is essentieel voor het succes en de winstgevendheid van uw bedrijf. Intelligente outdoor kiosken bieden bijna eindeloze mogelijkheden om op betrouwbare wijze de omzet en de gemiddelde orderwaarde te verhogen bij elke interactie met de klant. Buitenkiosken kunnen worden geconfigureerd om gepersonaliseerde up-sell of cross-sell aanbiedingen te doen op basis van voorkeuren van klanten of vooraf ingestelde regels. Dit extra niveau van personalisatie kan het slagingspercentage van up-selling en cross-selling bij klanttransacties verhogen. Onderzoek toont aan dat kiosken klanten kunnen stimuleren om gemiddeld 20-30% meer uit te geven, wat kan leiden tot een aanzienlijke omzetstijging, vooral bij meerdere kiosken. QSR's en ook andere retailers die interactieve kiosken gebruiken, hebben al veel succes geboekt met deze technologie.
Up-selling is een bewezen manier om de omzet en gemiddelde orderwaarde te verhogen en klanten extra waarde te bieden. Moderne interactieve outdoor kiosken presenteren klanten moeiteloos extra opties en upgrades tijdens het afreken- en betaalproces. Ze kunnen zelfs gebruik maken van klantgegevens, waaronder persoonlijke voorkeuren, bestelgeschiedenis en verkoopgegevens, om te bepalen welke up-sells het meest waarschijnlijk aanslaan bij een bepaalde klant. QSR's kunnen kiosken in een buitenomgeving gebruiken om het self-order proces te vereenvoudigen en product up-sells op het scherm te presenteren waaruit klanten kunnen kiezen. Dit zorgt ervoor dat waardevolle up-sell kansen niet worden gemist ondanks de buitenlocatie van de kiosken. Fastfoodrestaurants kunnen up-selling gebruiken om grotere drankupgrades en meer premium maaltijdopties te promoten, terwijl een themapark up-selling kan gebruiken om meerdaagse of jaarkaartupgrades te verkopen aan enthousiaste sensatiezoekers.
Interactieve outdoor kiosken zijn bijzonder geschikt voor cross-selling omdat intelligente technologie relevante cross-sell mogelijkheden kan presenteren aan klanten op basis van hun persoonlijke voorkeuren, klantinzichten en veelvoorkomende productcombinaties. Een QSR kan bijvoorbeeld een cross-sell van friet presenteren aan klanten die een hamburger of wrap bestellen, en een koffiebar van een benzinestation kan klanten die een cappuccino bestellen de optie bieden om 's ochtends tijdens het ontbijt een croissant toe te voegen. Dit kan ook de creatie van productbundels vergemakkelijken op basis van de huidige productkeuze van een klant om de gemiddelde bestelwaarde verder te verhogen. Het gebruik van deze technologie is vooral effectief in een buitenomgeving waar klanten geen directe interactie kunnen hebben met medewerkers. Cross-selling kan net zo goed werken voor non-food artikelen, door het promoten van fast queue passes in themaparken, reisgidsen in dierentuinen, tickets voor andere evenementen in stadions en ticket upgrades in travel hubs.
VERBETER DE EFFICIËNTIE
Met innovatieve outdoor kiosken kan de efficiëntie van uw klantenervaring aanzienlijk worden verbeterd. U kunt vaak meerdere efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen realiseren door zelfbedieningskiosken in een buitenomgeving te installeren. Het installeren van kiosken in de buitenlucht kan om te beginnen klanten die naar uw bedrijf zijn gekomen om te bestellen, aanmoedigen om buiten een bestelling te plaatsen. Dit kan niet alleen resulteren in een betere en snellere bestelervaring, maar het helpt het bedrijf ook om een groter aantal klanten efficiënter te bedienen. De kiosken kunnen nauwkeurig bestellingen van klanten opnemen terwijl uw werknemers zich concentreren op het bedienen van klanten binnen en het voorbereiden van bestellingen.
Het is ook vaak mogelijk om medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het opnemen van voorbestellingen, bestellingen en betalingen in te zetten in andere bedrijfsonderdelen waar ze effectiever kunnen zijn en een grotere impact kunnen hebben. In een dierentuin bijvoorbeeld kunnen werknemers die de kiosken voor de kaartverkoop bemannen, worden ingezet als klantenservice of klantbegeleider/gastheer om de algehele bezoekerservaring te verbeteren. Ondertussen kan de kaartverkoop worden ingevuld door strategisch geplaatste interactieve kiosken bij de ingang van de dierentuin.
Buitenkiosken die gericht zijn op het verstrekken van informatie kunnen ook efficiëntieverbeteringen opleveren. Ze kunnen belangrijke informatie die uw bedrijf nodig heeft om met klanten te communiceren op een duidelijke, toegankelijke en intelligente manier aanbieden, waardoor het aantal vragen dat medewerkers behandelen kan worden verminderd. Outdoor informatiekiosken kunnen klanten voorzien van wegwijzerinformatie, interactieve kaarten, informatie over evenementen en interactieve dienstregelingen. Ze zijn vooral geschikt voor vrijetijdsbestemmingen, zoals themaparken, dierentuinen, stadions en winkelcentra, maar ze zijn ook nuttig voor grote benzinestations langs de snelweg met een groot oppervlak en een complexe lay-out van het terrein.
Outdoor selfservice-oplossingen kunnen ook helpen om efficiëntere en foutloze processen voor uw bedrijf te creëren. Of u nu outdoor kiosken inzet voor vooruitbestellingen, bestellingen of betalingen, ze zijn aantoonbaar in staat om voor klanten duidelijke, overzichtelijke en toegankelijke manieren te creëren om met uw bedrijf te communiceren. Hoe effectiever uw buitenkiosken zijn in het verminderen van fouten in belangrijke klantprocessen, hoe groter de kostenbesparingen en efficiëntievoordelen kunnen zijn.
VERBETER DE KLANTBETROKKENHEID
Self-service kiosken zijn een veelvoorkomend verschijnsel bij veel retailers en dienen niet alleen als een oplossing voor vooraf bestellen, bestellen en betalen, maar ook als een effectief promotie- en contactpunt voor klanten. Hoe vaak hebt u een self-service kiosk gebruikt en een aantrekkelijke advertentie gezien voor aanvullende producten en diensten? Ze staan echt bijna overal en ze trekken vaak de aandacht van klanten op het perfecte moment, wanneer ze klaar zijn om te kopen.
Interactieve outdoor kiosken zijn bijzonder geschikt om de betrokkenheid van klanten te vergroten, voornamelijk door hun outdoor opstelling, die de zichtbaarheid van promotionele inhoud vergroot tot ver buiten uw primaire klantgroepen. Buitenkiosken zullen eerder de aandacht trekken van mensen die voorbijlopen en hen erbij betrekken, waardoor uw bedrijf bij een veel bredere groep potentiële klanten onder de aandacht wordt gebracht. Of uw bedrijf nu zijn producten of diensten onder de aandacht wil brengen of dynamische content op maat wil bieden, er is een aanzienlijke kans om zowel bestaande als potentiële klanten te binden.
De meest effectieve manier om de betrokkenheid van klanten te vergroten is door eenvoudige interactie met uw buitenkiosken mogelijk te maken. Het touchscreen staat hierbij centraal, maar er zijn vele andere manieren om te communiceren, zoals QR-codes, barcodes en intelligente mobiele apps. Veel bedrijven gebruiken QR-codes om hun loyaliteits- en beloningsprogramma's succesvol te ondersteunen, en ze kunnen uitzonderlijk goed werken met outdoor zelfbedieningskiosken die zijn uitgerust met een betrouwbare barcodescanner, omdat klanten hiermee loyaliteitsbeloningen kunnen innen zonder lange codes of inloggegevens op het scherm te hoeven invoeren. Dit kan vooral handig zijn voor QSR's, benzinestations en themaparken, waar de vlotte doorstroming van klanten van cruciaal belang is om lange wachtrijen en een slechte klantervaring te voorkomen.
LAAT UW KLANTEN ZELF KIEZEN
Veel klanten willen zelf hun manier van interactie kiezen en self-service oplossingen zijn een beproefde manier om ze daartoe in staat te stellen. Volgens onderzoek van PlayUSA hebben maar liefst 4 op de 5 klanten een voorkeur voor het gebruik van self-service kiosken. Hoewel de redenen voor deze voorkeur variëren, hecht een aanzienlijk aantal klanten waarde aan een snellere en meer gestroomlijnde klantervaring, terwijl anderen vinden dat ze gemakkelijker voldoen aan hun specifieke toegankelijkheidsbehoeften dan een traditionele servicebalie dat kan.
Digitale outdoor kiosken stellen klanten even goed in staat om hun eigen manier van interactie te kiezen als hun tegenhangers binnen. Veel kiosken ondersteunen contactloze interactie in de vorm van mobiele betalingen, NFC, QR-codes en spraakherkenningstechnologie. Dit helpt bij het bieden van een inclusieve gebruikerservaring die tegemoet komt aan een breed klantenbestand, inclusief mensen met toegankelijkheidsbehoeften die zich anders misschien buitengesloten zouden voelen van uw bedrijf. Sommige outdoor kiosken bieden ook een meertalige gebruikerservaring, waarbij klanten kunnen overschakelen naar een andere taal en kunnen genieten van een vlotte en probleemloze gebruikerservaring.
Omdat het bieden van een toegankelijke en inclusieve gebruikerservaring aan alle soorten klanten steeds belangrijker wordt, kan het gebruik van buitenkiosken uw bedrijf helpen om een breed scala aan klanten met gemak te bedienen. Het leveren van een toegankelijke gebruikerservaring kan uw bedrijf ook helpen om klanten met specifieke toegankelijkheidsbehoeften te bedienen, wat uw klantenbestand vergroot en een kans biedt om de verkoop en winstgevendheid verder te verhogen.
UITDAGINGEN BIJ DE IMPLEMENTATIE VAN OUTDOOR DIGITALE KIOSKENn
Hoewel digitale outdoor kiosken uw bedrijf potentieel veel voordelen kunnen bieden, brengen ze ook een aantal uitdagingen met zich mee. Veel van deze uitdagingen hebben direct te maken met de buitenomgeving waarin ze werken, zoals het bestand zijn tegen uitdagende weersomstandigheden, het waarborgen van de veiligheid van de kiosk en het mogelijk maken van eenvoudig onderhoud.
UITDAGENDE WEERSOMSTANDIGHEDEN
Digitale outoor kiosken moeten buiten kunnen functioneren in de meest uiteenlopende weersomstandigheden. Van koud en warm weer tot regen, hagel en sneeuw, elke weersomstandigheid brengt zijn eigen uitdagingen met zich mee, aangezien veel hardwarecomponenten niet graag werken bij extreme temperaturen. Extreem lage of hoge temperaturen kunnen de bruikbaarheid van touchscreens beïnvloeden en mogelijk hardwareproblemen veroorzaken, variërend van trage prestaties tot defecten. Warm weer kan ook leiden tot oververhitting van onderdelen, wat resulteert in defecte onderdelen en de onvermijdelijke uitval en onderbreking die gepaard gaan met reparaties. Ondertussen kunnen regen en sneeuw ook voor problemen zorgen als er water in belangrijke onderdelen terechtkomt en dit grote schade veroorzaakt.
Gelukkig zijn onze eigen interactieve outdoor kiosken, de ESSENCE Outdoor Kiosk, gebouwd om uitdagende weersomstandigheden te weerstaan. De ESSENCE Outdoor heeft een eigen klimaatbeheersysteem dat in alle seizoenen een gelijkmatige bedrijfstemperatuur voor de belangrijkste hardwarecomponenten garandeert. Het klimaatbeheersysteem beschermt de interne componenten en zorgt ervoor dat ze onder alle weersomstandigheden optimaal blijven presteren. De ESSENCE Outdoor is zelfs bestand tegen een omgevingstemperatuur tot 40˚C, waardoor hij geschikt is voor vrijwel elk klimaat.
De ESSENCE Outdoor heeft ook een duurzame en weerbestendige behuizing, waardoor er geen aparte structuur nodig is om hem tegen de elementen te beschermen. Dit geeft u de vrijheid om uw buitenkiosk te plaatsen waar u maar wilt, zelfs als ruimte een probleem is. We hebben ook een ESSENCE Outdoor kiosk ontwikkeld die voorzien is van een dak met verlichting, wat uw klanten enige bescherming tegen de elementen kan bieden.
VEILIGHEID GARANDEREN
Beveiliging is in het algemeen een uitdaging voor alle soorten zelfbedieningskiosken, vooral voor outdoor kiosken, omdat ze door hun buitenopstelling veel kwetsbaarder zijn. Beveiligingsrisico's, zoals diefstal en vandalisme, zijn belangrijk om in overweging te nemen en kunnen worden tegengegaan met proportionele preventieve maatregelen. Buitenkiosken met een robuuste behuizing, voldoende verlichting en bewakingscamera's zijn het best in staat om veiligheidsrisico's tegen te gaan en problemen te voorkomen.
De ESSENCE Outdoor heeft een robuuste en sterke behuizing die helpt om de waardevolle hardwarecomponenten in de kiosk te beschermen. Aangezien deze componenten, inclusief de pc, het belangrijkste doelwit zijn bij diefstalincidenten, is bescherming binnen een sterke behuizing de beste manier om u hiertegen te beschermen. Het optionele dak dat beschikbaar is voor de ESSENCE Outdoor kan ook nuttig zijn voor de beveiliging van de kiosk, omdat de extra verlichting als afschrikmiddel kan dienen voor diegenen die de kiosk willen stelen of beschadigen. De verlichting maakt iedereen die de kiosk aanvalt veel beter zichtbaar voor voorbijgangers en verbetert ook de zichtbaarheid voor beveiligingscamera's die zijn geplaatst om uw buitenkiosken te bewaken.
GEMAKKELIJK ONDERHOUD
Elke self-service kiosk vereist een combinatie van proactief en reactief onderhoud, maar niet elke buitenkiosk is gemakkelijk toegankelijk voor technici en technici. De uitvaltijd van apparaten wordt langer wanneer buitenkiosken moeilijk toegankelijk zijn en onderdelen moeilijk te repareren/vervangen zijn. Dit kan een negatieve invloed hebben op de klantervaring en resulteren in het verlies van waardevolle omzet voor uw bedrijf. Het belang van eenvoudig onderhoud voor uw buitenkiosk mag niet onderschat worden.
Onze ESSENCE Outdoor Kiosk is ontworpen om regelmatig onderhoud en reparaties eenvoudig en probleemloos uit te voeren. De kiosk biedt gemakkelijke frontale toegang tot de belangrijkste hardwarecomponenten, zodat routineonderhoud en -reparaties snel kunnen worden uitgevoerd en de uitvaltijd voor uw bedrijf tot een minimum wordt beperkt. Het intelligente ontwerp van de ESSENCE herbergt belangrijke onderdelen in afzonderlijke secties die gemakkelijk kunnen worden uitgeschoven voor reparatie, vervanging en upgrades. Het modulaire ontwerp vergemakkelijkt ook het verwisselen van hardware, een veel kosteneffectievere manier om uw kiosken te onderhouden, zodat ze een geweldige gebruikerservaring aan klanten blijven leveren.
LEVER UITZONDERLIJKE SELF-SERVICE IN DE OPEN LUCHT MET DE ESSENCE OUTDOOR KIOSK
Buiten uitzonderlijke self-service bieden is mogelijk met onze innovatieve ESSENCE Outdoor kiosk. De ESSENCE Outdoor is ontworpen voor een breed scala aan toepassingen en is zeer geschikt voor QSR's, benzinestations, themaparken, dierentuinen, stadions, travel hubs en winkelcentra die op zoek zijn naar een uitzonderlijke self-service ervaring voor hun klanten. Hij combineert duurzame hardwarecomponenten met een duurzame en robuuste behuizing die uw kiosk beschermt tegen de elementen en de veiligheid garandeert. Of u nu op zoek bent naar een outdoor kiosk voor vooruitbestellingen, bestellingen, betalingen of informatie, de ESSENCE Outdoor kan het allemaal aan. Hij beschikt over slimme LED-verlichting en bewegwijzering, een groot en helder touchscreen dat snel reageert, eenvoudige toegang voor onderhoud, een ingebouwd klimaatbeheersysteem en extra verlichtingsopties.
Ontdek hoe de ESSENCE Outdoor interactieve kiosk uw bedrijf kan helpen de vele voordelen te realiseren die een outdoor self-service oplossing te bieden heeft, van het verbeteren van de klantervaring en het verhogen van de verkoop door up-selling & cross-selling tot het leveren van efficiëntieverbeteringen en het verhogen van de klantbetrokkenheid. Ontdek de ESSENCE Outdoor vandaag nog en download onze speciale datasheet.
Pan Oston creëert sinds 1969 innovatieve zelfbedienings- en kassaoplossingen voor gevestigde retailers en bedrijven. Ons bekroonde ontwerpteam creëert innovatieve zelfbedieningskiosken die zorgen voor een uitzonderlijke klantervaring, verbeterde efficiëntie en hogere verkoopcijfers. Modern maar functioneel design staat centraal bij alles wat we doen en onze deskundigheid op het gebied van design is erkend met meerdere Red Dot Design awards.
Vul ons contactformulier in of stuur ons een e-mail om te bespreken hoe ESSENCE Outdoor uitzonderlijke self-service buitenervaringen voor uw bedrijf kan leveren.