Albert Heijn heeft scan&go toegevoegd aan alle winkels waar de klanten voorheen al met de handscanner of mobiele telefoon kunnen zelfscannen. De verschillende vormen van zelfscan zijn met scan&go gecombineerd in één betaalpaal waar alle selfscan-klanten hun boodschappentrip makkelijk kunnen afronden. In maart 2017 hadden Wageningen en Amersfoort de primeur met scan&go geopend, maar ondertussen zijn deze zelfscan oplossingen in vele Albert Heijn winkels geplaatst.
Albert Heijn heeft Pan Oston in 2016 gevraagd om de compacte scan&go oplossing te ontwikkelen. Het resultaat was dit compacte meubel dat zowel een Self Checkout (SCO) alsook een Scan-As-You-Shop oplossing (SAYS) is. Alle leerpunten bij de eerder geleverde versie in de Albert Heijn To Go winkels zijn succesvol geïntegreerd in de nieuwe intuïtieve en compacte scan&go oplossing.
Zowel de zogenoemde handjes & mandjes klanten kunnen dit meubel als SCO gebruiken, maar ook de klanten met de grote boodschappen die vooral de SAYS-functionaliteit gebruiken. Het voordeel van deze oplossing is dat de klant niet al voorin de winkel zijn of haar keuze moet maken voor het al dan niet zelf scannen. De keuze kan nog gemaakt worden als men de wachtrij bij de kassa te lang vindt.
Naast klantvoordeel levert het de winkels van Albert Heijn ook een voordeel op in vloeroppervlakte. De gewonnen ruimte kan zo worden ingezet om producten op een attractieve wijze te presenteren aan klanten. Een voorbeeld hiervan is de herindeling van de groenteafdeling die Albert Heijn in 2019 aan het doorvoeren is. Dankzij het plaatsen van zelfscan oplossingen is er plaats gemaakt voor een ruimere groenteafdeling zonder winkeloppervlakte van andere producten op te offeren.