/ Tuincentrum Pelckmans

Producten altijd verkoopbaar met Virtual Shelf

Met meer dan 50.000m2 en ruim 100 medewerkers, verdeeld over drie vestigingen, is “Vijver- en Tuincentrum Pelckmans” het grootste en goedkoopste overdekte tuincentrum van België. Het enorme assortiment zorgt voor verschillende uitdagingen wanneer het gaat om het inrichten van het vloeroppervlakte. Om dit probleem op te lossen werd Pan Oston benaderd om te helpen met het inrichten van een “virtual shelf” oplossing.



Over Tuincentrum Pelckmans
0 Medewerkers
0 m2 verkoop-oppervlakte
0 Producten op voorraad
0 Producten in de winkel
/ Wat had Pelckmans nodig?

Een groot assortiment, dat altijd beschikbaar moet zijn

Met ruim 30.000 producten in het winkelassortiment is er bij de tuincentra van Pelckmans voor elke vis- of tuinliefhebber wel iets te vinden. Toch kan het volledige assortiment niet in de winkel getoond worden omdat er voor uitzonderlijke producten, zoals bijvoorbeeld de vele verschillende type tuinhuisjes, niet altijd vloeroppervlakte beschikbaar is. Om deze reden heeft Pelckmans al vroeg haar aanbod in de tuincentra aangevuld met een online webshop. Daar worden ruim 53.000 producten aangeboden die door middel van Click & Collect kunnen worden opgehaald bij één van de tuincentra in Turnhout, Lommel of Rijkevorsel.


“Virtual shelf”

Het liefst zouden de Pelckmansen alle online producten ook tonen aan al het winkelende publiek in de tuincentra. Dus het is begrijpelijk dat het inrichten van de winkels een uitdaging is, omdat het vloeroppervlakte gewoonweg niet toereikend is om alle producten ten toon te stellen.


Als oplossing werd er gekozen voor het creëren van een “virtual shelf” oplossing die zorgt dat klanten op een interactieve wijze direct toegang tot het volledige assortiment kunnen krijgen. Bij Pelckmans werd een customized BLUE FIRE kiosk die volledig in het winkel concept past geplaatst met door Pelckmans zelf ontwikkelde software. Bij de zelfbedieningskiosken wordt zo het online aanbod bereikbaar gemaakt op locatie in de tuincentra. Daarnaast vormen de kiosken een informatiepunt waar door het scannen van een product de voorraad bekeken kan worden. Vervolgens kan de klant een bestelling die via het Click & Collect systeem opgehaald kan worden.


“Dankzij de ervaring die Pan Oston heeft met het installeren van Retail concepten zijn zij de perfecte partner om een omni-channel concept zoals“Virtual shelf” succesvol te integreren in een winkel” Tom Pelckmans, (mede)eigenaar


Bij de zelfbedieningszuilen wordt zo het online aanbod bereikbaar op locatie in de tuincentra bereikbaar gemaakt. Daarnaast vormen de kiosken een informatiepunt waar door middel van het scannen van een product de voorraad bekeken kan worden en een bestelling gedaan kan worden die vervolgens via het Click & Collect opgehaald kan worden.


Personeel opleiden

Het succesvol integreren van een omni-channel concept zoals “virtual shelf” heeft meer kans van slagen wanneer het personeel ondersteuning kan bieden bij het introduceren ervan. Bij Pelckmans begrijpen ze dit als geen ander en daarom trainen ze het personeel in omgang met de interactieve kiosken. Op deze wijze kan er met behulp van de kiosken extra service verleend worden aan klanten.


Digitalisering

De inzet van een interactieve kiosk is bij Pelckmans onderdeel van de digitalisering binnen het bedrijf. Momenteel print de kiosk nog een bon bij het plaatsen van een order. In de toekomst moet dit echter papiervrij worden en voor 100% via een klant account en een app gaan lopen. Dit is niet alleen milieu vriendelijker, maar levert ook belangrijke klanten data op waarmee het (persoonlijke) aanbod voor de klant verbeterd kan worden.

/ Contact

Vragen?

Vragen over onze check-outs, zelfservice oplossingen of kiosken? Neem dan contact op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo spoedig mogelijk verder.

Bedankt!

We hebben je contactformulier ontvangen!

Download Pelckmans datasheet

Bedankt voor de interesse in onze oplossing. Plan voor verdere vragen een adviesgesprek in met één van onze verkopers.