24/7 je boodschappen kunnen doen? Of je meest essentiële boodschappen halen in een mini-store? In de grote steden is men hier niet onbekend mee. Veel grote supermarkten hebben in steden zowel grote als kleine winkels, waar klanten op elk gewenst moment hun boodschappen kunnen doen. Op het platteland is dat anders. Daar rijden klanten verder om bij een grote supermarkt al hun boodschappen te doen tijdens de traditionele openingstijden. Tegut blaast een ‘oude markt’ nieuw leven in door haar nieuwste winkelconcept: Tegut Teo. In deze nieuwe buurtsupers kunnen klanten op het platteland 24/7 hun meest essentiële boodschappen kopen en afrekenen. Pan Oston hielp Tegut bij de ontwikkeling van een afrekensysteem dat paste bij deze nieuwe en innovatieve ministores.
De Tegut Teowinkels zijn niet groot. In tegendeel zelfs, ze zijn erg klein en klanten kunnen hier alleen hun alledaagse boodschappen doen. Een Tegut Teo heeft ongeveer 1000 producten, terwijl een grote supermarkt ongeveer 25.000 product heeft. Tegut wilde zoveel mogelijk ruimte van de winkel vullen met deze producten. Daarom moest de kassazone zo klein mogelijk worden. Ondanks dat moest de kassazone wel klantvriendelijk zijn. In de Tegut Teo-winkels vind je daarom de ESSENCE kiosk; een self-scanoplossing met een zeer kleine voetafdruk. Hierdoor wordt het winkeloppervlak van de mini-stores zo goed mogelijk benut!
De kassazone mag dan wel klein zijn, het is wel een belangrijk punt in de Tegut Teowinkels. In de winkel is namelijk geen personeel aanwezig. Klanten zijn dus helemaal zelf verantwoordelijk voor het afrekenproces en met een kiosk kan Tegut haar klanten hierbij goed begeleiden. De ESSENCE kiosk past door het modulaire en customized design ook goed bij de rest van de Tegut Teo store; de rode kleur van Tegut zie je duidelijk terug in de kiosk en ook de software van partner Snabble past goed bij de huisstijl van de supermarktketen.
De ESSENCE kiosk past goed bij het nieuwe winkelconcept van Tegut omdat deze klanten op een intuïtieve manier door het afrekenproces helpt. De kiosk past perfect in de customer journey van Tegut Teo en zorgt ervoor dat klanten snel en gemakkelijk hun boodschappen kunnen betalen. De software van Snabble begeleidt de klanten stap voor stap met het scannen en afrekenen van hun boodschappen. Zo kunnen klanten door een app de winkel betreden, met dezelfde app hun producten scannen en direct afrekenen. Of klanten kunnen bij de self-scankiosk hun producten scannen en afrekenen. Daarnaast is de ESSENCE kiosk ook erg flexibel. Dit betekent dat Pan Oston de kiosk zo heeft ontwikkeld dat deze perfect aansluit op de wensen van Tegut.
Tegut Teo is een nieuw concept van de Duitse supermarktketen Tegut. Ondanks dat Teo nog een pilot is, heeft Tegut inmiddels de vijfde minisupermarkt geopend en er zijn nog veel meer Teo’s in aantocht. Het concept van Tegut is erg innovatief; om een Tegut Teo te openen heeft men alleen elektriciteit en internet nodig. Het nieuwe concept van Tegut is bedoeld om het ‘gat’ in dorpen en afgelegen gebieden of op industrieterreinen en universiteitscampussen te vullen. Zo kunnen mensen op deze plekken, waar vaak geen winkelmogelijkheden zijn, alsnog gemakkelijk en snel hun boodschappen doen. Het nieuwe concept van Tegut lijkt veelbelovend; zo heeft het al verschillende awards gewonnen, waaronder Store of the Year 2021 in Duitsland.