We zijn verheugd om te melden dat we ons vanaf vandaag RETA Top Supplier 2022 mogen noemen. Als onderdeel van het bekroonde team, samen met BackFactory GmbH en Walkouttechnology GmbH, heeft onze AI-powered-kiosk de Best Customer Experience award gewonnen.
In de Retail omgeving verandert alles snel, en met deze veranderingen zijn nieuwe oplossingen nodig om klanten de ervaring te geven die ze willen, verwachten en nodig hebben. Één van deze unieke en moderne ervaringen is het verhaal van onze AI Kiosk bij BackFactory in Duitsland. De ambitieuze Startup Walkout Technologies GmbH kwam naar Pan Oston om te helpen een revolutionaire nieuwe selfservice oplossing voor food-retail te creëren door middel van machine learning.
"Bij BackFactory zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om de ervaring van onze klanten te verbeteren. Samen met Pan Oston en Walkout Technology hebben we dit kunnen doen. Het winnen van de prijs voor Best Customer Experience laat ons alleen maar zien dat op de juiste weg zijn." zegt Irina Kuznecov, Sales Manager bij BackFactory.
Het gebruik van een kiosk met de juiste hard- en software combinatie heeft geleid tot een fantastisch concept voor food selfservice. Het is een nieuwe ervaring voor klanten die op zoek zijn naar een handige en snelle manier om hun ontbijt of lunch te halen. Klanten kunnen nu wachtrijen vermijden en hoeven ook geen producten te scannen. Het is echt grab & go, het enige wat ze nog moeten doen is betalen bij de pin & chip terminal.
CEO van Walkouttechnology GmbH Sead Berisha, de softwareleverancier en "brein" achter de AI-kiosk, legt uit dat de computer vision aangedreven selfservice kiosk tot 10 producten kan herkennen in minder dan een seconde. Daarbij kan hij alle producten die de BackFactory in voorraad heeft uit elkaar houden, variërend van een bretzel tot verschillende maten koffie.
"Als Pan Oston zijn we trots om deel uit te maken van dit innovatieve concept" zegt Hans Harald Pesch, Business Developer voor de Duitse markt. "Ik denk dat deze AI-aangedreven kiosk de manier waarop we naar zelfbediening kijken en deze gebruiken zal veranderen, het is allemaal spannend!"
Door deel uit te maken van deze prijswinnende oplossing voor BackFactory mogen we ons ook voor 2022 Top Supplier Retail noemen, een erkenning voor alle moeite die ons ontwerp- en ontwikkelingsteam de afgelopen jaren in nieuwe Retailontwikkelingen heeft gestoken.
De RETA awards worden georganiseerd door het Duitse retail instituut EHI en bekronen uitmuntende technologische oplossingen in de retail. De editie van 2022 is de 15e keer dat de uitmuntende prestaties van de prijswinnaars in de bloemetjes worden gezet. In elk van de volgende vijf categorieën worden drie gelijkwaardige winnaars onderscheiden: Best Customer Experience, Best Enterprise Solution, Best In-store Solution, Best Connected Retail Solution en Best AI and Robotics Application.